Column

انڈیا آئوٹ مہم

تحریر : عبد الباسط علوی
ہمارے بڑھتے ہوئے ایک دوسرے سے جڑے ہوئے عالمی منظر نامے میں دوسرے ممالک کے ساتھ مثبت خارجہ تعلقات کو برقرار رکھنے کی اہمیت کو نظر انداز نہیں جا سکتا۔ سیاست، معاشیات، سلامتی یا ثقافت کے تناظر میں سازگار بین الاقوامی تعلقات کو فروغ دینا دنیا کے استحکام، خوشحالی اور امن کے لیے اہم ہے۔ ممالک کے درمیان تعامل کا پیچیدہ نیٹ ورک تاریخی رفتار کو تشکیل دیتا ہے اور پوری دنیا میں لوگوں کی زندگیوں کو نمایاں طور پر متاثر کرتا ہے۔
مضبوط خارجہ تعلقات کا مرکز امن اور استحکام کا حصول ہے۔ سفارتی چینل تنازعات کے حل اور روک تھام کے لیے اہم راستے کے طور پر کام کرتے ہیں۔ بات چیت، گفت و شنید اور تعاون کے ذریعے قومیں اختلافات کو دور کر سکتی ہیں اور کشیدگی کو ختم کر سکتی ہیں اس سے پہلے کہ وہ مکمل بحرانوں میں ڈھل جائیں۔ مضبوط سفارتی روابط اعتماد اور فہم پیدا کرتے ہیں اور تنازعات کے پرامن حل اور عالمی استحکام کے تحفظ کی بنیاد رکھتے ہیں۔
عالمگیریت کے دور میں معاشی باہمی انحصار ایک بنیادی حقیقت ہے۔ تجارت، سرمایہ کاری اور وسائل تک رسائی کے لیے قومیں ایک دوسرے پر انحصار کرتی ہیں۔ مثبت خارجہ تعلقات سرحدوں کے پار اشیا، خدمات اور سرمائے کے بغیر کسی رکاوٹ کے بہائو میں سہولت فراہم کرتے ہیں اور اقتصادی ترقی اور نمو کو فروغ دیتے ہیں۔ دوطرفہ اور کثیر جہتی معاہدے، آزاد تجارتی معاہدے اور اقتصادی اتحاد مارکیٹ تک رسائی کو بڑھاتے ہیں اور اس میں شامل تمام فریقوں کے لیے خوشحالی کو فروغ دیتے ہیں۔
بڑھتی ہوئی غیر یقینی دنیا میں دہشت گردی، سائبر کرائم اور ہتھیاروں کے پھیلائو جیسے مشترکہ خطرات سے نمٹنے کے لیے اقوام کے درمیان سکیورٹی تعاون ناگزیر ہے۔ انٹیلی جنس شیئرنگ، قانون نافذ کرنے والے اداروں اور فوجی اتحاد میں باہمی تعاون کی کوششیں بین الاقوامی چیلنجوں کا مئوثر طریقے سے مقابلہ کرنے میں اجتماعی صلاحیتوں کو تقویت دیتی ہیں۔ مشترکہ کوششوں کے ذریعے ممالک اپنے حفاظتی دفاع کو مضبوط بنا سکتے ہیں اور اپنی آبادی کو ابھرتے ہوئے خطرات سے بہتر طور پر محفوظ رکھ سکتے ہیں۔
ثقافتی سفارت کاری بھی اقوام کے درمیان خلیج کو ختم کرنے اور باہمی افہام و تفہیم اور احترام کو فروغ دینے میں اہم کردار ادا کرتی ہے۔ خیالات، فنون، موسیقی اور روایات کے تبادلے کے ذریعے ممالک سرحدوں کو عبور کر سکتے ہیں اور ثقافتی مکالمے کی حوصلہ افزائی کر سکتے ہیں۔ یہ تعاملات دقیانوسی تصورات، تعصبات اور غلط فہمیوں کو دور کرتے ہیں اور ایک زیادہ جامع اور ہم آہنگ عالمی معاشرے کو فروغ دیتے ہیں۔ تنوع اور ثقافتی ورثے کو اپنانے سے قومیں گہرے رشتے قائم کر سکتی ہیں اور پائیدار دوستی کو فروغ دے سکتی ہیں۔
آج کے بہت سے اہم ترین عالمی مسائل، جیسے موسمیاتی تبدیلی، وبائی امراض اور غربت، قومی سرحدوں کو عبور کرتے ہیں اور انکے خلاف عالمی سطح پر اجتماعی کارروائی کی ضرورت ہے۔ مثبت خارجہ تعلقات ممالک کو ان چیلنجوں سے نمٹنے کے لیے مئوثر طریقے سے تعاون کرنے کے قابل بناتے ہیں اور وسائل، مہارت اور ٹیکنالوجی کو جمع کرنے کے لیے پائیدار حل تیار کرتے ہیں۔ مشترکہ کوششوں کے ذریعے قومیں اپنے اثرات کو بڑھا سکتی ہیں اور مشترکہ خدشات سے انفرادی طور پر زیادہ جامع طریقے سے نمٹ سکتی ہیں۔
بین الاقوامی سفارت کاری کے پیچیدہ منظرنامے میں خراب خارجہ تعلقات کے اثرات انفرادی قوموں کی سرحدوں سے کہیں دور تک پھیلے ہوئے ہیں۔ جب ملکوں کے درمیان سفارتی تعلقات خراب ہوتے ہیں اور تنازعات پیدا ہوتے ہیں تو اس کا نتیجہ عالمی استحکام، خوشحالی اور سلامتی پر گہرے اور دور رس اثرات مرتب کر سکتا ہے۔ معاشی بدحالی سے لے کر بڑھتی ہوئی کشیدگی اور حتیٰ کہ مسلح تصادم تک، کشیدہ بین الاقوامی تعلقات کے نتائج کئی گنا اور اکثر دیرپا ہوتے ہیں۔
بگڑتے ہوئے خارجہ تعلقات کے سب سے فوری اور ٹھوس نتائج میں سے ایک معاشی اثرات ہیں۔ تجارت میں رکاوٹیں، محصولات کا نفاذ اور تعزیری اقدامات کے طور پر نافذ کردہ پابندیوں کے نتیجے میں مارکیٹ تک رسائی میں کمی، سرمایہ کاری میں کمی اور سپلائی چین میں خلل پڑ سکتا ہے۔ اس طرح کی معاشی بدحالی نہ صرف اس میں شامل قوموں پر منفی اثر ڈالتی ہے بلکہ پوری عالمی معیشت میں انتشار کا باعث بنتی ہے، جس سے کاروبار، صارفین اور سرمایہ کار عالمی سطح پر متاثر ہوتے ہیں۔ ایک دوسرے سے جڑی ہوئی دنیا میں معاشی بدحالی کے اثرات کساد بازاری کو بڑھا سکتے ہیں، ترقی کے امکانات کو کمزور کر سکتے ہیں اور غربت اور عدم مساوات کے خاتمے کی کوششوں میں رکاوٹ ڈال سکتے ہیں۔
سفارتی اختلافات اور جغرافیائی سیاسی تنائو دشمنی میں اضافہ کرنے کی صلاحیت رکھتے ہیں اور اگر انہیں حل نہ کیا جائے تو یہ ممکنہ طور پر فوجی تصادم کا باعث بن سکتا ہے۔ اشتعال انگیز کارروائیاں، جیسے فوجی تشکیل، علاقائی خلاف ورزیاں یا پراکسی تنازعات، تنائو کو بڑھا سکتے ہیں، جس کے نتیجے میں انسانی تکلیف، نقل مکانی اور جانی نقصان ہوتا ہے۔ جوہری پھیلائو اور غیر متناسب جنگ کے دور میں غلط فہمیاں بڑھنے کے خطرات نمایاں ہیں جو عالمی سلامتی اور استحکام کے لیے وجودی خطرات کا باعث ہیں۔
خراب خارجہ تعلقات موجودہ انسانی بحرانوں کو مزید خراب کر سکتے ہیں یا نئے بحرانوں کو جنم دے سکتے ہیں، کیونکہ سفارتی تعطل کمزور آبادیوں تک امداد اور انسانی امداد کی فراہمی میں رکاوٹ ہے۔ جغرافیائی سیاسی دشمنیوں کی وجہ سے پیدا ہونے والے تنازعات کے نتیجے میں اکثر بڑے پیمانے پر نقل مکانی، خوراک کی عدم تحفظ اور انسانی حقوق کی خلاف ورزیاں ہوتی ہیں، جس سے کراس فائر میں پھنسنے والے معصوم شہریوں کو بے پناہ تکلیف ہوتی ہے۔ ناکافی بین الاقوامی تعاون اور ہم آہنگی ان چیلنجوں کو مزید بڑھاتی ہے، مصائب کے چکر کو طول دیتی ہے اور دیرپا حل تلاش کرنے کی کوششوں میں رکاوٹ ڈالتی ہے۔
جبکہ مثبت خارجہ تعلقات اعتماد، باہمی احترام اور تعاون پر قائم ہیں۔ جب سفارتی تعلقات خراب ہوتے ہیں تو اعتماد کم ہو جاتا ہے اور تعمیری بات چیت اور تعاون کے مواقع کم ہو جاتے ہیں۔ سفارتی تعطل، انتقامی کارروائیاں اور اشتعال انگیز بیان بازی پرامن تنازعات کے حل اور مشترکہ چیلنجوں سے نمٹنے کی کوششوں کو نقصان پہنچاتی ہے۔ اقوام کے درمیان اعتماد کا خاتمہ بین الاقوامی نظام کو کمزور کرتا ہے جس سے بامعنی شراکت داری قائم کرنا اور عالمی مسائل کو مئوثر طریقے سے حل کرنا مشکل ہوتا جا رہا ہے۔
خراب خارجہ تعلقات اہم عالمی مسائل جیسے کہ موسمیاتی تبدیلی، وبائی امراض اور جوہری عدم پھیلائو پر پیش رفت میں رکاوٹ بن سکتے ہیں۔ سفارتی دراڑیں اور جغرافیائی سیاسی تنائو بین الاقوامی تعاون اور اتفاق رائے کی تعمیر اور اجتماعی کارروائی کو متحرک کرنے اور مربوط حل پر عمل درآمد کی کوششوں میں رکاوٹ ہیں۔ چونکہ افق پر چیلنجز بڑھتے جا رہے ہیں تو اتفاق رائے کو فروغ دینے اور جغرافیائی سیاسی تقسیم پر قابو پانے میں ناکامی انسانیت کے مستقبل اور کرہ ارض کی صحت کے لیے وجودی خطرات کا باعث ہے۔
ہندوستان کا ٹریک ریکارڈ اور حالیہ واقعات مثبت خارجہ تعلقات کو برقرار رکھنے میں ناکامی کی عکاسی کرتے ہیں۔ بھارت دیگر ممالک کے معاملات میں غیر قانونی اور غیر اخلاقی مداخلت میں ملوث رہا ہے اور اس پر بیرون ملک دہشت گرد سرگرمیوں کی حمایت کا الزام بھی لگایا گیا ہے۔
بین الاقوامی برادری کینیڈا کے سکھ رہنما کے قتل کے حوالے سے بھارت پر الزامات کا مشاہدہ بھی کر چکی ہے۔ وزیر اعظم جسٹن ٹروڈو نے ہردیپ سنگھ نجار کے قتل سے ہندوستانی ریاست کو ممکنہ طور پر جوڑنے والے ’’قابل اعتماد الزامات‘‘ کی کینیڈا کی تحقیقات کا ذکر کیا۔ 45 سالہ نجار کو گزشتہ سال 18 جون کو کینیڈا میں ایک سکھ عبادت گاہ کے باہر گولی مار کر ہلاک کر دیا گیا تھا۔ کینیڈا نے اس کیس کے سلسلے میں ہندوستانی سفارت کار پون کمار رائے کو ملک بدر بھی کر دیا تھا۔ یہ واقعہ وینکوور سے تقریباً 30 کلومیٹر (18میل) مشرق میں واقع شہر سرے میں پیش آیا، جہاں گرو نانک سکھ گرودوارہ کے مصروف کار پارک میں دو نقاب پوش حملہ آوروں نے نجار کو انکی گاڑی میں گولی مار کر ہلاک کر دیا۔ جسٹن ٹروڈو نے کینیڈین پارلیمنٹ سے خطاب کرتے ہوئے انکشاف کیا کہ انہوں نے دہلی میں G20 سربراہی اجلاس کے دوران ہندوستانی وزیر اعظم نریندر مودی کے ساتھ مسٹر نجار کے قتل کا معاملہ اٹھایا تھا۔ انہوں نے قانون سازوں سے کہا، ’’کینیڈا کی سرزمین پر کسی کینیڈین شہری کے قتل میں غیر ملکی حکومت کا ملوث ہونا ہماری خودمختاری کی ناقابل قبول خلاف ورزی ہے۔‘‘
امریکہ کو بھی اسی طرح کے ایک واقعے کا سامنا کرنا پڑا جہاں امریکی محکمہ انصاف کے فرد جرم میں امریکی شہری گروپتونت سنگھ پنوں کے قتل کی منصوبہ بندی میں ہندوستانی سرکاری اہلکار کے ملوث ہونے کا انکشاف کیا گیا۔ امریکہ کے محکمہ انصاف نے ایک ہندوستانی فرد کے خلاف الزامات عائد کرتے ہوئے کہا کہ وہ نیویارک میں ایک سکھ علیحدگی پسند رہنما کے منصوبہ بند قتل کو انجام دینے کے لئے ہندوستانی حکومت کے ساتھ تعاون کر رہا تھا۔ وزیر اعظم نریندر مودی کی حکومت کو امریکی شہری گروپتونت سنگھ پنوں کے قتل کی کوشش سے جوڑے جانے کے انکشاف سے عالمی سطح پر بھارت کی بہت سبکی ہوئی۔
امریکی محکمہ انصاف نے 52 سالہ بھارتی شہری نکھل گپتا کے خلاف کرایہ پر قتل اور سازش کے الزامات کا اعلان کیا، جس کے بارے میں خیال کیا گیا کہ وہ بھارت میں مقیم ہے۔ وفاقی استغاثہ نے گپتا کی شناخت ایک ہندوستانی سرکاری ایجنسی کے ملازم کے ساتھی کے طور پر کی جسے ’’CC-1‘‘ کہا جاتا ہے، جسے سکیورٹی مینجمنٹ اور انٹیلی جنس میں تجربہ رکھنے والے ایک سینئر فیلڈ آفیسر کے طور پر بیان کیا گیا ہے، جو پہلے سنٹرل ریزرو پولیس فورس سے وابستہ تھا۔ فرد جرم میں دعویٰ کیا گیا کہ CC-1 نے بھارت سے قتل کی سازش کی ہدایت حاصل کی اور مئی 2023کے آس پاس گپتا کو اس کو عملی جامہ پہنانے کے لیے بھرتی کیا۔ گپتا نے مبینہ طور پر ایک ایسے فرد سے رابطہ کیا جس کے بارے میں اسے یقین تھا کہ وہ مجرمانہ ریکارڈ رکھتا ہے جبکہ دراصل وہ امریکی قانون نافذ کرنے والے اداروں کے لیے کام کرنے والا ایک خفیہ مخبر تھا۔ اس مخبر نے پھر گپتا کو ایک خفیہ قانون نافذ کرنے والے افسر سے ملوایا جو اپنے آپ کو ڈرگ انفورسمنٹ ایڈمنسٹریشن (DEA) کے لیے ’’ہٹ مین‘‘ کے طور پر ظاہر کر رہا تھا۔ گپتا نے اس کام کے لیے ہٹ مین کو $100000 ادا کرنے پر رضامندی ظاہر کی اور اسے 9جون کے قریب مین ہٹن میں 15000ڈالر کی ایڈوانس رقم فراہم کی۔
بھارت کے پڑوسی ممالک اس کی کارروائیوں سے تنگ آ چکے ہیں اور ’’انڈیا آئوٹ‘‘ تحریک ان ممالک میں تیزی سے زور پکڑتی جا رہی ہے۔ گزشتہ سال ایک پڑوسی ملک میں ’’انڈیا آئوٹ‘‘کے نعرے کے تحت صدارتی انتخابات کے لیے مہم چلانے والے محمد مغیثو نے نام نہاد بھارت نواز صدر محمد صالح پر فتح حاصل کی۔ اس فتح کے بعد محمد مغیثو نے چین کی طرف متوجہ ہو کر ہندوستان پر دبائو ڈالا کہ وہ سکیورٹی کے نام پر مالدیپ سے اپنی فوجیں نکال لے اور یہ عمل اب جاری ہے۔
بھارت کے پڑوسیوں میں اس کے خلاف ناراضگی اور غم و غصہ پایا جاتا ہے۔ پاکستان بھارت کی طرف سے پیدا ہونے والی دہشت گردی کا مقابلہ کرتا آ رہا ہے، نیپال میں چین کے حامی جذبات کو بھارتی اثر و رسوخ کے لیے نفرت کی وجہ سے ہوا ملتی ہے، سری لنکا تامل اور باسزم کے مسائل کی وجہ سے بھارت کے ساتھ تنائو کا شکار ہے، مالدیپ نے بھارتی موجودگی کو بے دخل کر دیا، بھوٹان چین کی طرف بڑھ رہا ہے اور اب بنگلہ دیش میں بھی ’’ انڈیا آئوٹ‘‘ تحریک ابھر رہی ہے۔ یہ مہم جو اثر و رسوخ رکھنے والوں، سماجی کارکنوں، بااثر شخصیات کی طرف سے شروع کی گئی تھی اور عوام اور مخالف سیاست دانوں کے گروہوں کی حمایت سے شروع کی گئی تھی، حزب اختلاف کی ایک بڑی جماعت کی جانب سے انتخابات کے بائیکاٹ کے بعد سے زور پکڑتی نظر آئی ہے۔ حال ہی میں ایک سوشل میڈیا صارف کی طرف سے شیئر کی گئی ایک ویڈیو میں تحریک کی قیادت کرنے والے اتحاد، پیپلز ایکٹیوسٹ کولیشن کی جانب سے ’’ انڈیا آئوٹ‘‘مہم کے تحت ہندوستانی مصنوعات کے بائیکاٹ کا ذکر کیا گیا ہے۔
جنوبی ایشیائی جغرافیائی سیاست کے پیچیدہ منظر نامے میں ہندوستان اور پاکستان کے درمیان تعلقات طویل عرصے سے کشیدگی، دشمنیوں اور تنازعات کی شکل میں سامنے آتے رہتے ہیں۔ اس پس منظر کے درمیان، پاکستان کے اندرونی معاملات میں ممکنہ ہندوستانی مداخلت کے بارے میں وقفے وقفے سے شواہد منظر عام پر آتے رہتے ہیں جو بحثوں کو بھڑکا رہے ہیں اور علاقائی طاقت کی حرکیات، سلامتی کے تحفظات اور قومی مفادات کے حصول کی پیچیدگیوں کے بارے میں گہرے سوالات اٹھا رہے ہیں۔
پاکستان کے اندرونی معاملات میں بھارتی مداخلت کے الزامات دونوں جوہری ہتھیاروں سے لیس پڑوسیوں کے درمیان دوطرفہ تعلقات میں کشیدگی کی وجہ بنے ہوئے ہیں۔ بھارتی خفیہ ایجنسیاں مبینہ طور پر علیحدگی پسند تحریکوں کی حمایت، بلوچستان اور گلگت بلتستان جیسے حساس علاقوں میں بدامنی کو ہوا دینے اور پاکستانی حدود میں دہشت گردانہ سرگرمیوں کی مبینہ پشت پناہی سے منسلک ہیں۔
پاکستان کے اندرونی معاملات میں بھارتی مداخلت کا مصدقہ منظرنامہ خطے اور اس سے باہر کے لیے بڑے سکیورٹی اثرات رکھتا ہے۔ بھارت اور پاکستان کے درمیان موجودہ کشیدگی، جو پہلے ہی علاقائی تنازعات، سرحد پار دہشت گردی اور نظریاتی تفاوت کی وجہ سے تنائو کا شکار ہے، بھارتی مداخلت کے شکوک پاکستانی سیاسی اور عسکری حلقوں میں پھیل جانے کی صورت میں مزید بڑھ سکتی ہے۔ سکیورٹی پروٹوکول، فوجی نقل و حرکت اور سفارتی چالوں میں اضافہ خطے میں عدم استحکام کو بڑھا سکتا ہے، جس سے مسلح تصادم کے امکانات اور سرحد کے دونوں طرف رہنے والے لاکھوں لوگوں کے لیے اس کے تباہ کن اثرات کے بارے میں خدشات بڑھ سکتے ہیں۔ پاکستان کے اندرونی معاملات میں بھارتی مداخلت کا نظریاتی انکشاف دونوں ممالک کے درمیان سفارتی بحران کو جنم دے گا، جس کے اثرات علاقائی اور عالمی حرکیات کو متاثر کرنے کے لیے دوطرفہ تعلقات سے آگے بڑھ سکتے ہیں۔
دی گارڈین کی حالیہ رپورٹس میں بھی الزام لگایا گیا ہے کہ بھارتی خفیہ ایجنسی 2020 سے اب تک پاکستان میں 20افراد کی ہلاکت کی ذمہ دار ہے۔ رپورٹ میں مزید کہا گیا ہے کہ یہ کارروائیاں جو مبینہ طور پر بھارتی حکومت کی طرف سے کی گئی ہیں، کی ہدایت کاری ریسرچ اینڈ اینالائسز ونگ ( RAW) نے کی ہے، جو بھارتی وزیراعظم کے دفتر کی سرپرستی میں ہے۔ مبینہ طور پر بھارتی انٹیلی جنس کی کارروائیوں نے مغربی ممالک میں خالصتان تحریک سے وابستہ سکھ علیحدگی پسندوں کو بھی نشانہ بنایا ہے۔ اخبار کے مطابق ایک ہندوستانی انٹیلی جنس اہلکار نے مبینہ طور پر اشارہ کیا کہ بیرون ملک ہندوستانی انٹیلی جنس کارروائیاں اسرائیلی اور روسی انٹیلی جنس ایجنسیوں کے طرز عمل سے متاثر ہیں۔ بجائے اس رپورٹ کو مسترد کرنے کے بھارتی حکومت اور سیاست دانوں کی جانب سے ڈھٹائی کا مظاہرہ کرتے ہوئے اس عمل کو جاری رکھنے کی بڑھکیں ماری جا رہی ہیں۔
ہندوستان عالمی سطح پر مختلف ممالک کے ساتھ مثبت تعلقات کو فروغ دینے میں ناکامی کا سامنا کرتا آ رہا ہے۔ ہندوستان اور چین کے درمیان تعلقات اقتصادی تعاون، جغرافیائی سیاسی دشمنی اور علاقائی تنازعات کے کثیر جہتی امتزاج سے نمایاں ہیں۔ بڑھتی ہوئی سرحدی کشیدگی، خاص طور پر ہمالیہ میں لائن آف ایکچوئل کنٹرول (LAC) کے ساتھ، اور حالیہ برسوں میں مہلک جھڑپوں اور فوجی تعطل کے نتیجے میں دو ایشیائی طاقتوں کے درمیان علاقائی اثر و رسوخ کے لیے بداعتمادی اور مسابقت میں اضافہ ہوا ہے۔ جب کہ ہندوستان اور امریکہ جن کے مشترکہ اسٹریٹجک مفادات ہیں اور وہ دفاع اور انسداد دہشت گردی سمیت متعدد شعبوں میں تعاون کرتے ہیں، ان کے تعلقات بھی تجارتی تنازعات اور پالیسی کے اختلاف کی وجہ سے متاثر ہوئے ہیں۔ ٹیرف، مارکیٹ تک رسائی اور انٹیلیکچوئیل پراپرٹی حقوق پر تنازعات نے اقتصادی تعلقات کو کشیدہ کر دیا ہے، جس کی وجہ سے تجارتی کشیدگی اور انتقامی اقدامات ہوتے ہیں۔ مزید برآں، ماحولیاتی تبدیلی، انسانی حقوق اور جغرافیائی سیاسی صف بندی جیسے مسائل کے حوالے سے تفاوتوں نے سفارتی تعلقات میں تنائو پیدا کیا ہے، جس سے کثیر جہتی شراکت داری کے انتظام کی پیچیدگیوں کی نشاندہی ہوتی ہے۔ پڑوسی نیپال کے ساتھ ہندوستان کے تعلقات کو حالیہ دنوں میں رکاوٹوں کا سامنا کرنا پڑا ہے، جو بنیادی طور پر سرحدی تنازعات اور نیپال کے اندرونی معاملات میں مداخلت کی مثالوں سے پیدا ہوئے ہیں۔ متنازعہ علاقے لیپولیکھ پاس میں بھارت کی جانب سے ایک سڑک کے حالیہ افتتاح نے ایک بار پھر دونوں ممالک کے درمیان کشیدگی کو ہوا دی ہے۔ سفارتی تنازعات، تجارتی رکاوٹوں اور قوم پرستی نے دو طرفہ تعلقات کو کشیدہ کر دیا ہے اور مفاہمت اور تعاون کی کوششوں کو پیچیدہ بنا دیا ہے۔ ایک اہم علاقائی اتحادی، بنگلہ دیش کے ساتھ ہندوستان کے تعلقات کو رکاوٹوں کا سامنا کرنا پڑا ہے، خاص طور پر روہنگیا پناہ گزینوں کے بحران اور پانی کی تقسیم پر اختلافات سے متعلق مسائل کی وجہ سے۔ روہنگیا کی حالت پر ہندوستان کے موقف، جس میں میانمار میں ان کی واپسی کی وکالت شامل ہے، کی بنگلہ دیش اور انسانی حقوق کی بین الاقوامی تنظیموں کی طرف سے مذمت کی گئی ہے، جس سے انسانی ہمدردی کے اصولوں اور پناہ گزینوں کے حقوق کے حوالے سے خدشات پیدا ہوئے ہیں۔ مزید برآں، پانی کی تقسیم کے انتظامات پر اختلاف، خاص طور پر دریائے تیستا سے متعلق، نے دونوں ممالک کے درمیان تنائو کو بڑھا دیا ہے جس سے بین الاقوامی آبی وسائل کے انتظام کے چیلنجوں میں اضافہ ہوا ہے۔
بین الاقوامی تعلقات کے پیچیدہ تانے بانے میں خودمختار ریاستوں کے اندرونی معاملات میں عدم مداخلت کا اصول اقوام کے درمیان استحکام، امن اور باہمی احترام کے ستون کے طور پر کھڑا ہے۔ بہر حال دوسری قوموں کے اندرونی معاملات میں غیر ملکی مداخلت کی مثالیں برقرار رہتی ہیں، جو عالمی سلامتی، خودمختاری اور قانون کی حکمرانی کے لیے اہم چیلنجز پیش کر رہی ہیں۔
غیر ملکی مداخلت کو روکنے کے لیے بنیادی طور پر قوموں کی خودمختاری اور آزادی کی حفاظت کے اصول کے احترام کی ضرورت ہے۔ ہر ملک کو یہ حق حاصل ہے کہ وہ اپنے سیاسی نظام، حکمرانی کے ڈھانچے اور سماجی و اقتصادی پالیسیوں کا تعین بیرونی جبر یا مداخلت کے بغیر کرے۔ ریاستوں کی خودمختاری کا احترام کرتے ہوئے بین الاقوامی برادری اقوام کے درمیان مساوی حقوق اور باہمی احترام کے اصول کو برقرار رکھتی ہے اور پرامن بقائے باہمی اور تعاون کے لیے سازگار ماحول کو فروغ دیتی ہے۔
دوسری قوموں کے اندرونی معاملات میں بیرونی مداخلت امن و استحکام کو نقصان پہنچاتی ہے اور تنائو اور تنازعات کو بڑھاتی ہے۔ دیگر ممالک کے سیاسی عمل میں ہیرا پھیری یا اثر انداز ہونے، تشدد بھڑکانے یا باغی گروہوں کی حمایت کرنے کی کوششیں معاشروں میں موجودہ شکایات اور تقسیم کو مزید گہرا کر سکتی ہیں۔ ریاستوں کی خودمختاری اور علاقائی سالمیت کا احترام کرتے ہوئے بین الاقوامی برادری تنازعات کو بڑھنے سے روک سکتی ہے اور بات چیت، گفت و شنید اور سفارت کاری کے ذریعے تنازعات کے پرامن حل کو فروغ دے سکتی ہے۔
دوسری قوموں کے معاملات میں غیر ملکی مداخلت کی ممانعت بین الاقوامی قوانین اور اصولوں بشمول اقوام متحدہ کے چارٹر اور روایتی بین الاقوامی قانون میں درج ہے۔ ریاستیں دیگر خودمختار ممالک کے اندرونی معاملات میں مداخلت سے باز رہنے کی پابند ہیں، جیسا کہ عدم مداخلت کے اصول میں بیان کیا گیا ہے۔ ان قانونی اصولوں اور قاعدوں کو برقرار رکھنا قانون کی حکمرانی کو تقویت دیتا ہے، بین الاقوامی نظام کی بنیادوں کو مضبوط کرتا ہے اور ریاستوں کے درمیان اعتماد اور تعاون کو فروغ دیتا ہے۔
قارئین، ہندوستان کے لیے یہ ضروری ہے کہ وہ عالمی سطح پر اپنی گرتی ہوئی حیثیت کو تسلیم کرے اور اس کے مطابق اپنے طرز عمل پر نظر ثانی کرے۔ بین الاقوامی برادری کی نمائندگی کرنے والی اقوام متحدہ کو ہندوستان پر زور دینا چاہئے کہ وہ سمجھدارانہ اور ذمہ دارانہ انداز اپنائے اور دوسرے ممالک کے اندرونی معاملات میں مداخلت سے باز رہے۔

جواب دیں

آپ کا ای میل ایڈریس شائع نہیں کیا جائے گا۔ ضروری خانوں کو * سے نشان زد کیا گیا ہے

Back to top button