Column

بہاولنگر واقعہ کے نظرانداز پہلو

تحریر : عبد الباسط علوی
کچھ عناصر معاشرے کے تانے بانے کے لیے اتنے ہی لازم و ملزوم ہیں جتنے قانون نافذ کرنے والے ادارے۔ پولیس فورسز عالمی سطح پر کمیونٹیز کی حفاظت اور سکیورٹی کو یقینی بناتے ہوئے نظم و نسق کے محافظ کے طور پر کام کرتی ہیں۔ ان کی اہمیت محض جرائم کے خلاف لڑنے سے بالاتر ہے۔ یہ وہ بنیاد ہیں جن پر قانون کی حکمرانی قائم ہوتی ہے، جو اعتماد کی پرورش، استحکام کے تحفظ اور معاشرے میں انصاف کے لیے ضروری ہے۔
پاکستانی پولیس فورس، جو دنیا بھر میں قانون نافذ کرنے والے اداروں کی طرح کی فورس ہے، امن کے تحفظ، قانون کی حکمرانی کو برقرار رکھنے اور عوام کے تحفظ کو یقینی بنانے میں اہم کردار ادا کرتی ہے۔ تاہم حالیہ برسوں میں پاکستانی پولیس کی صفوں میں بدانتظامی، اختیارات کے ناجائز استعمال اور انسانی حقوق کی خلاف ورزیوں کے الزامات میں اضافہ دیکھنے میں آیا ہے۔ ماورائے عدالت قتل سے لے کر تشدد اور بدعنوانی تک کے الزامات نے پاکستانی پولیس فورس کے احتساب اور سالمیت کے حوالے سے اہم خدشات کو جنم دیا ہے۔ سب سے زیادہ سنگین الزامات میں ماورائے عدالت قتل کا عمل ہے، جہاں افراد کو مناسب قانونی طریقہ کار کے بغیر مبینہ طور پر قتل کر دیا جاتا ہے۔ انسانی حقوق کی تنظیموں نے بڑے پیمانے پر ایسے کیسز کو دستاویزی شکل دی ہے جہاں مشتبہ افراد کو گولی مار کر ہلاک کیا گیا ہے، جنہیں اکثر حکام نے ’’ ان کائونٹر‘‘ کہا ہے۔ یہ واقعات ضرورت سے زیادہ فورس کی تعیناتی اور ایسی کارروائیوں کے لیے جوابدہی کی عدم موجودگی کے حوالے سے گہرے سوالات اٹھاتے ہیں۔ مزید برآں، تفتیش یا حراست کے دوران پولیس افسران کی طرف سے تشدد اور بدسلوکی کی رپورٹیں پاکستان میں تشویشناک حد تک پھیلی ہوئی ہیں۔ متاثرین، بشمول نابالغ اور پسماندہ کمیونٹیز، نے پولیس کی حراست میں ہونے کے دوران جسمانی اور نفسیاتی تشدد کے بارے میں انتہائی پریشان کن بیانات شیئر کیے ہیں۔ اس طرح کے طرز عمل سے نہ صرف انسانی حقوق کی خلاف ورزی ہوتی ہے بلکہ قانون نافذ کرنے والے اداروں کی ساکھ اور قانونی حیثیت بھی متاثر ہوتی ہے۔
پولیس فورس کی اندر بدعنوانی ایک اور مستقل مسئلہ ہے جو عوام کے اعتماد کو مجروح کرتا ہے۔ مثالیں بنیادی خدمات کے لیے رشوت مانگنے سے لے کر مجرمانہ عناصر کے ساتھ ملی بھگت، قانون نافذ کرنے والی کوششوں کی تاثیر کو ختم کرنے اور استثنیٰ کے کلچر کو فروغ دینے تک ہیں۔
پاکستان میں پولیس کے معاملات میں سیاسی مداخلت کے الزامات بڑے پیمانے پر ہیں۔ قانون نافذ کرنے والے اداروں کی آزادی اور غیر جانبداری سے سمجھوتہ کرتے ہوئے سیاست دان اکثر پولیس کی کارروائیوں، تقرریوں اور تحقیقات پر اثر انداز ہوتے ہیں۔ یہ مداخلت قانون کی حکمرانی کو کمزور کرتی ہے اور ایک ایسے نظام کو برقرار رکھتی ہے جہاں انصاف کا انتظام غیر مساوی طور پر ہوتا ہے۔
بدعنوانی اور بدسلوکی کے الزامات سے نمٹنے کے لیے پولیس فورس کے اندر احتساب کے طریقہ کار کو مضبوط بنانا بہت ضروری ہے۔ خود مختار نگران ادارے، جیسے کہ پولیس شکایت کمیشن یا محتسب، شکایات کی چھان بین کر سکتے ہیں، افسران کو ان کے اعمال کے لیے جوابدہ ٹھہرا سکتے ہیں اور ضرورت پڑنے پر تادیبی اقدامات یا قانونی کارروائی کی سفارش کر سکتے ہیں۔
پولیس افسران کے لیے انسانی حقوق، اخلاقی طرز عمل اور تنازعات کے حل کے لیے جامع تربیتی پروگراموں میں سرمایہ کاری قانون کی حکمرانی اور شہری حقوق کے احترام کے کلچر کو فروغ دینے میں مدد کر سکتی ہے۔ مسلسل پیشہ ورانہ ترقی کے مواقع افسران کی مہارتوں اور علم میں اضافہ کر سکتے ہیں، جس سے وہ اپنے فرائض کو موثر اور اخلاقی طور پر انجام دے سکتے ہیں۔
پولیس اور ان کمیونٹیز کے درمیان اعتماد اور تعاون پیدا کرنا جن کی وہ خدمت کرتے ہیں موثر قانون کے نفاذ کے لیے ضروری ہے۔ کمیونٹی پولیسنگ کے اقدامات جو لوگوں کو جرائم کی روک تھام کی کوششوں میں مشغول کرتے ہیں، بات چیت میں سہولت فراہم کرتے ہیں اور مقامی خدشات کو دور کرتے ہیں، قانون نافذ کرنے والے اداروں اور عوام کے درمیان خلیج کو ختم کرنے میں مدد کر سکتے ہیں اور ساتھ ہی باہمی احترام اور افہام و تفہیم کو فروغ دیتے ہیں۔
پولیس فورس کے اندر بدسلوکی کو روکنے کے لیے مشتبہ افراد کے حقوق کا تحفظ کرنے، مناسب عمل کو یقینی بنانے اور تشدد اور ماورائے عدالت قتل پر پابندی لگانے والی قانون سازی اور ان کا نفاذ ضروری ہے۔ مزید برآں، اصلاحات جن کا مقصد پولیس کی تقرریوں اور کارروائیوں کو غیر سیاسی بنانا ہے، قانون نافذ کرنے والے اداروں کو سیاسی اثر و رسوخ سے محفوظ رکھنے میں مدد کر سکتے ہیں۔
بہاولنگر کے حالیہ واقعے کے حوالے سے یہ ضروری ہے کہ صرف ایک طرف توجہ مرکوز کرنے کے بجائے تمام تناظر کو پرکھا جائے۔ قابل اعتماد ذرائع نے بہت دلچسپ معلومات فراہم کی ہیں جو قابل ذکر حقائق کی نشاندہی کرتی ہیں۔ ان ذرائع کے مطابق چک مدرسہ کی جانب شہر کے باہر واقع ایک چوکی سے پولیس کو خاصی آمدنی حاصل ہوتی ہے۔ ہر دو سے تین سال بعد ضلع کے تقریباً ایک یا دو ڈسٹرکٹ پولیس آفیسر (DPO)یہ چوکی ہڑپ کر جاتی ہے۔ دو سال قبل بھی ایسا ہی ایک واقعہ پیش آیا تھا جب یہاں ایک رکن صوبائی اسمبلی ( ایم پی اے) سے وابستہ افراد پر مبینہ طور پر حملہ کیا گیا تھا۔ 2016ء میں بھی ایسے ہی واقعات رپورٹ ہوئے تھے۔ رمضان کے آخری عشرے کے دوران پولیس فورس سخت اور ان کے بقول زیادہ قانونی طریقہ اپناتی ہے، جس میں ضلع کی عیدی کا زیادہ تر حصہ اس چوکی سے جمع ہوتا ہے۔ رضوان عباس اس علاقے میں ایس ایچ او کے طور پر خدمات انجام دے رہے ہیں۔ مقامی آبادی کے علاوہ علاقے میں جانور اور جنگلی پرندے بھی انکے ظلم اور سخت سلوک سے پناہ مانگتے ہیں۔ 8اپریل کو پل پر عیدی جمع کرنے کی مہم زور و شور سے جاری تھی۔ ہر گاڑی، موٹر سائیکل اور راہگیر کو روکا جا رہا تھا، زبانی بدسلوکی کا نشانہ بنایا جا رہا تھا اور جسمانی طور پر ٹارچر کیا جا رہا تھا۔ ایک موٹر سائیکل سوار کے ساتھ کم حصے پر گرما گرم جھگڑا ہوا جس کے نتیجے میں اس پر جسمانی تشدد ہوا۔ صورتحال کی سنگینی کو دیکھ کر موٹر سائیکل سوار موقع سے فرار ہو گیا۔ اس چوکی سے بچ نکلنا کوئی معمولی بات نہیں تھی۔ نتیجتاً اسی شام بغیر کسی قانونی وارنٹ یا رسمی شکایت کے اس شخص کی رہائش گاہ پر چھاپہ مارا گیا۔ اگرچہ زیرِ بحث فرد موجود نہیں تھا لیکن اس کے دو بھائی، جو فوج میں خدمات انجام دے رہے ہیں ایک وزیرستان اور دوسرا راولپنڈی میں، عید منانے کے لیے گھر آئے تھے۔ انہوں نے پولیس افسران سے وارنٹ کی عدم موجودگی یا دخل اندازی کی قانونی بنیادوں کے بارے میں پوچھ گچھ کی۔ صورتحال مزید بگڑ گئی، جس کے نتیجے میں پولیس زبردستی احاطے میں داخل ہو گئی اور یہاں تک کہ وہاں موجود خواتین کے کپڑے بھی پھاڑ دئیے گئے۔ دونوں بھائیوں کو حراست میں لے کر الگ الگ تھانوں میں لے جایا گیا، جہاں انہوں نے ایک رات مسلسل تشدد برداشت کیا۔
صبح تک دونوں بھائیوں کی حالت تشویشناک ہو گئی، شدید خون بہہ رہا تھا اور ہڈیاں ٹوٹی ہوئی تھیں۔ صورتحال کی نازک نوعیت کو دیکھتے ہوئے پولیس نے دونوں بے ہوش افراد کو ڈی ایچ کیو بہاولنگر پہنچایا اور دعویٰ کیا کہ وہ ایک حادثے کے بعد سڑک پر بے ہوش پائے گئے تھے۔ اس شام کو بھائیوں میں سے ایک کو ہوش آیا اور اس نے ڈیوٹی ڈاکٹر کو پوری داستان سنائی۔ روٹین کے پروٹوکول کے بعد ہسپتال کے حکام نے فوری طور پر متعلقہ فوجی حکام کو ان کے اہلکاروں کی موجودگی اور طبی حالت کے بارے میں مطلع کیا۔ اس واقعے کے منظر عام پر آنے پر پتہ چلا کہ پولیس سٹیشن میں کوئی انٹری نہیں ہوئی تھی اور نہ ہی کوئی سرکاری ریکارڈ موجود تھا۔ اس کے جواب میں بہاولنگر پولیس حکام نے ایس ایچ او اور کئی دیگر اہلکاروں کو معطل کر دیا، معاملے کو ٹھنڈا کرنے کے لیے ایک ہلکی سی ایف آئی آر درج کرائی اور انہیں مزید تفتیش کے لیے دوسرے تھانے منتقل کر دیا۔
متعلقہ فوجی ادارے نے بہاولنگر پولیس سے شفاف تحقیقات اور فوری کارروائی کی درخواست کی۔ اس کے ساتھ ہی بہاولنگر کے گیریژن کمانڈر کو ہدایت کی گئی کہ وہ زخمی اہلکاروں کو بہترین طبی امداد اور قانونی سہارے کی فراہمی کو یقینی بنائیں۔ تہوار کی صبح عید کی نماز کے فوراً بعد گیریژن کمانڈر نے ڈی ایچ کیو میں ہسپتال میں داخل اہلکاروں سے ملاقات کی، پھر بہاولنگر کے ڈسٹرکٹ پولیس آفیسر ( ڈی پی او) سے فون پر رابطہ کرکے قانونی کارروائی کی پیش رفت کے بارے میں دریافت کیا۔ ڈی پی او نے کمانڈر کو یقین دلایا کہ تمام اہلکار تحویل میں ہیں اور اس کی مکمل تفتیش کی جا رہی ہے۔
اس کے بعد گیریژن کمانڈر رجسٹرڈ ایف آئی آر اور موجودہ قانونی کارروائی کا جائزہ لینے اور آرمی ہائی کمان کو آگاہ کرنے کے لیے تفصیلات حاصل کرنے کے لئے تھانہ اے ڈویژن بہاولنگر روانہ ہوئے۔ تاہم وہاں پہنچنے پر انہیں پتہ چلا کہ ایس ایچ او کی کرسی پر براجمان ہونے والا شخص اے ڈویژن کا اصل انچارج نہیں تھا، بلکہ رضوان عباس تھا۔ دریں اثناء حقیقی ایس ایچ او اور دیگر ملزم افسران دفتر میں اتفاقاً عید کی دعوتوں اور چائے سے لطف اندوز ہوتے پائے گئے۔ جب کمانڈر نے حقیقی انچارج سے جاری انکوائری کے بارے میں سوال کیا تو انہیں تھانے کے عملے کی طرف سے بدتمیزی اور دھمکیوں کا سامنا کرنا پڑا۔ اس کے باوجود کمانڈر نے صبر اور تحمل کا مظاہرہ کرتے ہوئے جوابی کارروائی سے گریز کیا اور پولیس سٹیشن میں سی سی ٹی وی فوٹیج کی دستیابی سمیت واقعے کے بارے میں فوری طور پر اعلیٰ حکام کو آگاہ کیا۔
پولیس حکام کی جانب سے واقعے کے انکار کے باوجود، کمانڈر نے تمام صورتحال سے اعلیٰ افسران کو آگاہ کیا اور انہیں ہدایت کی گئی کہ وہ ایک ٹیکنیکل ٹیم روانہ کریں تاکہ اے ڈویژن پولیس سٹیشن سے سی سی ٹی وی فوٹیج کی کاپی حاصل کی جاسکے تاکہ مستقبل میں ممکنہ محکمانہ کارروائی کی جاسکے۔ اسی مناسبت سے دو رکنی ٹیکنیکل ٹیم کو چٹھی کے ساتھ تھانے روانہ کیا گیا۔
تکنیکی ٹیم کے دونوں ارکان کو بدسلوکی اور بے عزتی کا سامنا کرنا پڑا اور تمام CCTVفوٹیج کو منظم طریقے سے مٹا دیا گیا۔ ٹیم کے واپس نہ آنے پر بہاولنگر گیریژن نے تھانے سے رابطہ کیا اور انہیں صرف یہ بتایا گیا کہ سی سی ٹی وی سسٹم خراب ہے اور کوئی فوٹیج موجود نہیں ہے۔ مزید برآں، پولیس نے ٹیم کے ارکان پر بدتمیزی کا الزام لگایا، جس کے نتیجے میں ان کے خلاف من گھڑت ایف آئی آر درج کی گئی۔ بعد میں انہیں لاک اپ میں بند کر دیا گیا، جس سے گیریژن کو 20آرمی اہلکاروں کی ایک ٹیم کو ان کی رہائی کو یقینی بنانے اور ضروری قانونی کارروائی شروع کرنے کے لیے اکسایا گیا۔
پاکستان آرمی کی ساکھ کو داغدار کرنے، حقائق کو مسخ کرنے اور سچائی کو نظر انداز کرنے کے خواہشمند چند ریاست مخالف عناصر کے ذریعے سوشل میڈیا پر طوفان بدتمیزی برپا ہے۔ صورتحال کی حقیقت پر پردہ ڈالنے کی کوششیں کی جا رہی ہیں اور ہماری پولیس فورس کے اندر پھیلے ہوئے مسائل بشمول بدعنوانی کو نظر انداز کرتے ہوئے تمام توپوں کا رخ ایک ہی جانب موڑا جا رہا ہے۔ یاد رہے کہ ٹرانسپیرنسی انٹرنیشنل پاکستان نے چند ہفتے قبل ہی کرپشن پرسیپشن سروے 2023جاری کیا تھا جس میں پولیس کو پاکستان کے تین بدعنوان ترین اداروں میں سے ایک کے طور پر اجاگر کیا گیا، یہ حقیقت عوام کو اچھی طرح سے معلوم ہے۔ نتائج کے مطابق پولیس کو سب سے کرپٹ ادارے کے طور پر شناخت کیا گیا، اس کے بعد پروکیورمنٹ اور کنٹریکٹنگ سیکٹر اور پھر عدلیہ کا ذکر کیا گیا۔ تعلیم اور صحت کے شعبے بالترتیب چوتھے اور پانچویں نمبر پر رہے۔ مقامی حکومتیں، لینڈ ایڈمنسٹریشن، کسٹم، ایکسائز اور انکم ٹیکس کو چھٹے، ساتویں اور آٹھویں سب سے کرپٹ اداروں کے طور پر درج کیا گیا۔ رپورٹ نے پولیس اور عدلیہ کے اندر رشوت خوری کی حرکیات کے بارے میں بصیرت فراہم کی ہے، جس میں عوامی خدمات کی فراہمی میں اس طرح کے طریقوں کے لیے اوسطاً 25846روپے لاگت کا ذکر کیا گیا ہے۔ دلچسپ بات یہ ہے کہ سروے میں یہ بات سامنے آئی کہ سب سے زیادہ اوسط رشوت خیبرپختونخوا میں ہوئی جو 162000روپے تک پہنچ گئی۔ پنجاب میں سب سے زیادہ اوسط شہری نے 21186روپے کی رشوت دی، جو بنیادی طور پر پولیس کو دی گئی۔ بلوچستان میں صحت کی سہولیات میں اوسطاً سب سے زیادہ رشوت دی گئی جس کی رقم 160000روپے ہے۔
نیشنل کرپشن پرسیپشن سروے 2023کے مطابق، 68فیصد پاکستانیوں کا خیال ہے کہ نیب، ایف آئی اے اور اینٹی کرپشن اسٹیبلشمنٹ جیسے اداروں کا سیاسی انتقام کے لیی استحصال کیا جاتا ہے۔ قومی سطح پر 60فیصد نے رائے کا اظہار کیا کہ نیب، ایف آئی اے، اے سی ای اور محتسب جیسے احتسابی اداروں کو بدعنوانی کے خاتمے میں ان کی ناکامی کی وجہ سے ختم کر دینا چاہیے۔ وسیع تر سطح پر، ملک بھر میں 75فیصد شہریوں نے رائے دی کہ نجی شعبہ ضرورت سے زیادہ طاقت کا استعمال کرتا ہے، جس کی وجہ سے بدعنوانی ہوتی ہے۔ اکثریت، 36فیصد شہریوں، کا خیال تھا کہ انسداد بدعنوانی کے ادارے ’ غیر موثر‘ ہیں، جس کی وجہ سے قومی سطح پر بدعنوانی کے بڑے مقدمات میں میرٹ کی 40فیصد کمی ہے۔ صوبائی طور پر، سندھ میں فیصد، خیبرپختونخوا میں 43فیصد اور بلوچستان میں 47فیصد نے موقف اختیار کیا کہ ملازمتیں میرٹ کی بنیاد پر نہیں دی جاتیں۔ پنجاب میں 47فیصد نے کرپشن کو بیوروکریسی کی جانب سے ریاستی اداروں کو ذاتی مفادات کے لیے استعمال کرنے کو قرار دیا اور اسے پاکستان میں بدعنوانی کی بنیادی وجہ قرار دیا۔
بدعنوانی کے خلاف انسدادی اقدامات کے طور پر 55فیصد پاکستانیوں نے قومی سطح پر ویب سائٹس پر سرکاری اہلکاروں کے اثاثوں کو فوری طور پر ظاہر کرنے کی وکالت کی۔ مزید برآں، 45فیصد کا خیال ہے کہ احتساب عدالتوں کو 30دنوں میں بدعنوانی کے مقدمات کا فوری حل یقینی بنانا چاہیے۔ قومی سطح پر 47فیصد پاکستانیوں نے کرپشن کو پاکستان کی ترقی کی راہ میں سب سے بڑی رکاوٹ تصور کیا۔ مزید برآں، 62فیصد نے بدعنوانی اور غیر اخلاقی طریقوں کو ماحولیاتی تباہی اور موسمیاتی تبدیلی کے بڑھتے ہوئے اثرات سے جوڑا۔ حیران کن طور پر 67فیصد نے محسوس کیا کہ صوبائی اور مقامی حکومتیں ماحولیاتی پالیسیوں کی تشکیل میں ان کے خیالات کو نظر انداز کرتی ہیں۔ حیرت کی بات ہے کہ ٹرانسپیرنسی انٹرنیشنل پاکستان کے سروے کے مطابق قومی سطح پر 76فیصد پاکستانیوں نے کبھی بھی رائٹ ٹو انفارمیشن ایکٹ کا استعمال نہیں کیا۔ کرپشن پرسیپشن سروے، جو گزشتہ 23سالوں میں آٹھ بار کرایا گیا، پاکستانی تاثرات کا ایک اہم بیرومیٹر ہے۔ 13اکتوبر 2023سے 31اکتوبر 2023تک تمام صوبوں میں کیے گئے اس سروے میں ہر صوبے میں 400افراد کے جوابات اکٹھے کیے گئے، جو ملک میں بدعنوانی کے بارے میں مروجہ تاثرات کے بارے میں اہم بصیرت فراہم کرتے ہیں۔
ہماری پولیس فورس کے حوالے سے تاریخ اور حقائق کے ٹھوس شواہد موجود ہونے کے باوجود کچھ افراد نے ہماری فوج کو بلاجواز نشانہ بنایا ہے۔ حقیقت یہ ہے کہ پاک فوج ملک کا سب سے منظم اور پروفیشنل ادارہ ہے جو بدعنوانی سے پاک ہے، جس کی مثال کسی بھی دوسرے ادارے سے نہیں ملتی۔ پاک فوج کے خلاف پروپیگنڈہ پھیلانے سے نہ صرف ادارے کو نقصان پہنچتا ہے بلکہ یہ پورے ملک کے لیے نقصان دہ ہے۔
وسیع پیمانے پر معلومات کی ترسیل کے آج کے دور میں پروپیگنڈا ایک طاقتور ٹول کے طور پر ابھرا ہے جس کا استعمال مختلف حربوں کے ذریعے کیا جاتا ہے جس کا مقصد بیانیے کو ڈھالنا، رائے کو تبدیل کرنا اور اپنے سیاسی یا نظریاتی مقاصد کو حاصل کرنا ہے۔ اس طرح کی پروپیگنڈہ کوششوں کے بنیادی اہداف مسلح افواج جیسے قابل احترام ادارے ہوتے ہیں جنہیں قومی خودمختاری اور سلامتی کی حفاظت کا کام سونپا گیا ہے۔ ریاست کے مخالف عناصر غلط معلومات پھیلانے، اختلاف پیدا کرنے اور فوج پر اعتماد کو کمزور کرنے کے لیے فوجی ڈھانچے اور سماجی حرکیات کے اندر موجود کمزوریوں کا استحصال کرتے ہیں۔
مسلح افواج کو درپیش اہم ترین چیلنجوں میں سے ایک معلومات تک رسائی میں کمی ہے جسکا معقول جواز موجود ہے۔ فوجی کارروائیوں میں اکثر خفیہ یا حساس تفصیلات شامل ہوتی ہیں، جس سے واقعات کے بارے میں عوام کی براہ راست معلومات تک رسائی محدود ہوتی ہے۔ معلومات کے اس خلا سے فائدہ اٹھاتے ہوئے، مخالفین اپنے ایجنڈوں کو آگے بڑھانے کے لئے جھوٹے دعوے یا منتخب ثبوت پیش کرتے ہیں۔ قابل اعتماد ذرائع یا مناسب سیاق و سباق سے عاری سامعین ہیرا پھیری اور جھوٹ کا شکار ہو سکتے ہیں۔
سوشل میڈیا پلیٹ فارم پروپیگنڈا مہموں کے لیے میدان جنگ میں تبدیل ہو چکے ہیں، جو ریاست مخالف عناصر کو ان کی پیغام رسانی کے لیے وسیع اور آسانی سے قابل رسائی سامعین فراہم کرتے ہیں۔ سوشل میڈیا پر گمنامی، وسیع پیمانے پر پہنچ اور مواد کا تیزی سے پھیلا پروپیگنڈہ کی کوششوں کے اثرات کو بڑھاتا ہے، جس سے شرپسند عناصر فوجی اہلکاروں اور ان کے خاندانوں کو براہ راست نشانہ بنانے کے قابل بن جاتے ہیں۔ جھوٹے بیانیے، ہیرا پھیری والی تصاویر اور اشتعال انگیز زبان تیزی سے گردش کر سکتی ہے، حوصلے پست کر سکتی ہے، اعتماد کو گرا سکتی ہے اور فوجی صفوں میں مورال کی کمی کو فروغ دے سکتی ہے۔
فوج کے بارے میں عوامی تاثر سیاسی گفتگو، پالیسی سازی اور قومی سلامتی کی حکمت عملیوں کی تشکیل میں اہم کردار ادا کرتا ہے۔ ریاست مخالف عناصر فوج کی ساکھ کو داغدار کرنے، فوجیوں کو جارح، انسانی حقوق کی خلاف ورزی کرنے والے یا جبر کو نافذ کرنے والے کے طور پر پیش کرنے کے لیے پروپیگنڈے کے ذریعے سویلین آبادی کو نشانہ بناتے ہیں۔ فوجی کارروائیوں کو منفی انداز میں پیش کرکے پروپیگنڈا کرنے والوں کا مقصد رائے عامہ کو متاثر کرنا، اپوزیشن کو متحرک کرنا اور دفاعی اقدامات کے لیے حمایت کو کم کرنا ہوتا ہے۔
پروپیگنڈا محض معلومات پھیلانے کے لیے نہیں ہے۔ یہ نفسیاتی جنگ کی ایک شکل کے طور پر بھی کام کرتا ہے جس کا مقصد رویوں، عقائد اور طرز عمل کو متاثر کرنا ہے۔ مخالفین نفیس بیانیہ تکنیکوں، جذباتی اپیلوں اور نفسیاتی حربوں کو استعمال کرتے ہیں تاکہ فوج اور اس کے سماجی کردار کے بارے میں تاثرات کو توڑا جا سکے۔ فوجی کوششوں کے ارد گرد بیانیہ تشکیل دے کر پروپیگنڈا کرنے والے فوجی قیادت میں اعتماد کو کم کرنے، عوامی اعتماد کو کم کرنے اور معاشرے میں تقسیم کے بیج بونے کی کوشش کرتے ہیں۔ فوج کے خلاف پروپیگنڈے کا موثر طریقے سے مقابلہ کرنے کے لیے ایک مکمل اور ہم آہنگ حکمت عملی کی ضرورت ہوتی ہے جو مختلف محاذوں پر موجود خطرات سے نمٹتی ہے۔ اس میں میڈیا کی خواندگی اور تنقیدی سوچ کی صلاحیتوں کو فروغ دینا، غلط معلومات سے بچانے کے لیے انفارمیشن سیکیورٹی پروٹوکول کا قیام اور شفافیت، جوابدہی اور شفاف مواصلات کو فروغ دینا شامل ہے۔ حکومتی اداروں، انٹیلی جنس ایجنسیوں، سول سوسائٹی کے گروپس اور ٹیکنالوجی فرموں کے درمیان تعاون پر مبنی کوششیں پروپیگنڈے کے خطرات کا پتہ لگانے اور اسکے اثرات کو کم کرنے کے لیے یکساں طور پر ضروری ہیں۔
پاک فوج نے بھی واقعے کا نوٹس لے لیا ہے۔ آئی ایس پی آر کے مطابق حال ہی میں بہاولنگر میں ایک افسوسناک واقعہ پیش آیا، جس کا فوری طور پر ازالہ کیا گیا اور فوج اور پولیس حکام کی مشترکہ کوششوں سے اسے حل کیا گیا۔ اس کے باوجود، مخصوص مفادات کے حامل بعض دھڑوں نے سوشل میڈیا پر تفرقہ انگیز پروپیگنڈا پھیلانا شروع کر دیا، جس کا مقصد ریاستی اداروں اور سرکاری محکموں کے درمیان اختلافات کو ہوا دینا تھا۔ آئی ایس پی آر کے مطابق منصفانہ اور مکمل تحقیقات کو یقینی بنانے، اور قوانین کی خلاف ورزیوں اور اختیارات کے غلط استعمال کی ذمہ داری کا تعین کرنے کے لیے، حقائق کا تعین کرنے اور جوابدہی تفویض کرنے کے لیے سکیورٹی اور پولیس حکام پر مشتمل مشترکہ انکوائری کی جائے گی۔
محترم قارئین! سوشل میڈیا پلیٹ فارمز پر ہماری فوج کے خلاف پروپیگنڈا کرنے والے افراد اور گروہوں کے خلاف فیصلہ کن اقدامات کرنے کی اشد ضرورت ہے۔ قوم کا مطالبہ ہے کہ سوشل میڈیا پلیٹ فارمز پر ریاست مخالف بیانیے کے پھیلائو کو کنٹرول کرنے کے لیی ایک منظم طریقہ کار کے قیام اور مناسب قانون سازی کے لیے عملی اقدامات کیے جائیں۔

جواب دیں

آپ کا ای میل ایڈریس شائع نہیں کیا جائے گا۔ ضروری خانوں کو * سے نشان زد کیا گیا ہے

Back to top button